Genital Siğil Tedavisi

Genital Siğil Tedavisi Ankara

Genital Siğil Nedir?

Genital siğil, Human Papilloma Virüs (HPV)’ün genital bölgede neden olduğu siğile (verrükaya) verilen isimdir. HPV, Dünyada cinsel ilişki ile en sık bulaşan enfeksiyondur ve ilk cinsel deneyimini erken yaşta yaşayan bireylerde ve cinsel partner sayısı fazla olan bireylerde daha sık görülmektedir.

Ankara Genital Siğil Tedavisi

Genital Siğil Tedavisi Ankara

HPV Nasıl Bulaşır?

Genital siğiller vücutta enfeksiyona yol açar. Genellikle oral, anal ve vajinal cinsel temasla bulaşır. Partnerler arasında bulaşma oranı yaklaşık %60’dır. Genital Siğil Tedavisi uygulamasına neden olacak sepebler,

HPV bulaşmasındaki potansiyel sebepler;

• Erken yaşta cinsel ilişki
    • Cinsel partner sayısının fazlalığı
    • Korunmasız cinsel ilişki
    • Cinsel ilişki ile bulaşan enfeksiyon geçmişi
    • Bağışıklık sistemi

HPV cinsel ilişki haricinde bulaşabilir mi?

HPV cinsel temas dışında da bulaşabilmektedir. Kişinin vücudunda farklı bölgelerde bulunan siğiller ile temas edilmesi sonucu ya da HPV bulunan kişilerle temas edilmesi sonucu bulaşabilmektedir.

HPV çocuklarda görülebilir mi?

HPV çocuklarda da görülebilmektedir. 2 yaş altındaki çocuklarda görülen anogenital siğillerin annenin anogenital kanalından bulaştığı düşünülmektedir.2 yaş üstünde ortaya çıkan siğiller de ise cinsel istismar önemli bir neden olarak öne çıkmaktadır.

Ancak çocuklarda meydana gelen anogenital siğiller, HPV virüslü kişiler ile temas yolları ile de bulaşabilmektedir.

HPV enfeksiyonu vücudun hangi bölgelerinde görülür?

Kadınlarda Siğil;

• Dış genital bölge
    • Vajina
    • Rahim ağzı
    • Makat çevresi

Erkeklerde Siğil;

Dış genital bölge ve makat çevresinde siğiller gözlenebilir.

Ayrıca genital siğil rahatsızlığı olan bireylerde oral bölgede, göz çevresinde, solunum yolu ve burun bölgesinde de siğiller görülebilir.

Genital Siğil Belirtileri Nelerdir?

HPV’nin neden olduğu genital siğiller hiçbir belirti vermeden ilerleyebilmektedir. Genital siğiller genelde deride pembe-kahve tonlarında et beni benzeri kabartılar şeklinde görülür ve zaman zaman cm boyutuna ulaşabilirler. Genital siğiller sıklıkla belirti vermemekle birlikte; kanama ya da kaşıntıya yol açabilirler.

Kadınlarda iç genital bölgedeki siğilin cinsine bağlı olarak cinsel ilişki veya gebelik sırasında kanama görülebilmektedir ya da dış genital bölgede kaşıntı gözlenebilir.

Genital siğiller erkeklerde penis, testis, kasık ve makatta görülebilmektedir. Bu siğiller zaman zaman anüs veya idrar yolunda da oluşabilir ve bu durumlarda tuvalete çıkma zorluğuna neden olabilmektedir. Penis te çıkan siğil ler kolaylıkla Uzman Dr. gözetiminde tedavi edilebilmektedir.

Genital siğil ne zaman ortaya çıkar?

HPV bulaştıktan sonra uzun yıllar vücutta belirti vermeyebilir. HPV bulunan herkeste genital siğil gözlenmez. Aslında birçok kişide bağışıklık sistemi HPV’yi etkisiz hale getirmektedir.

Genital siğilin belirti vermesi;

• Kişinin bağışıklık sistemine
    • Yüksek riskli HPV varlığına
    • Vücutta uzun süreli siğil varlığına
    • Vücutta başka enfeksiyonun varlığına
    • Yaşa göre değişebilmektedir.

Genital siğil hangi yaşlarda daha sık görülür?

HPV enfeksiyonlarının %50’si 15-24 yaşları arasında görülür. Kadınlarda en sık görüldüğü yaş 20-24, erkeklerde ise 25-29’dur. Genital siğillerin ilerleyen yaşlarda görülme sıklığı azalır. Erkekte hpv tedavisi için Ankara Çukurambar / Çankaya bölgesinde bulunan Kliniğimizden randevu talep edip siğillerinizi lazer ile tedavi ettirebilirsiniz. Ağrısız ve acısız şekilde Genital siğillerinizden kurtulun. Acil durumlar da 7×24 açık olan whatsapp hattımızdan bizlere soru sorabilirsiniz. HPV, Genital Siğiller tedavisi olmayan bir hastalık değildir Uzman Dr. görüşü mutlaka alınmalıdır.

Siğil yakıldıktan sonra iz kalır mı? Siğil tedavisi en başarılı kim uygular diye soruyorsanız kliniğimiz ile iletişim kurarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Siğil tedavisi için Ameliyat olmanız gerek yok Lazer tedavisi ile Uzman Doktor sizleri siğillerinizden kurtarabilir. Yassı siğil tedavisi içinde yine bizleri arayabilirsiniz.